Együtt muzsikáltunk a kezdetektől, majd céget alapítottunk

A zene egy szerelem: van úgy, hogy először fel sem ismered, csak szép lassan, az idő múlásával veszed észre, hogy nem tudsz nélküle élni, ha nincsen körülötted, akkor iszonyatosan hiányzik és fáj a szíved érte. Az is lehet, hogy amint meghallod, rögtön szerelembe esel, szerelem első látásra, és szintén nem tudsz nélküle élni, körül kell vele vonnod magad.

Ez történt velem is, amikor kicsi koromban édesanyámmal a Városligetben járunk és a csónakázó tó partján egy csodaszép esküvőre lettünk figyelmesek. A násznép vacsorázott, iszogatott és közben egy vonós négyes szolgáltatta a hangulatzenét. Mi megálltunk mellettük a tó másik oldalán, a tó vize csodálatos módon vezette a dallamokat és én azonnal szerelembe este a hegedű hangjával. Anyukám noha nem tudott hegedülni, de nagyon szerette a komoly zenét és megmondta nekem, hogy ez a muzsika Mendelssohn hegedű concerto-ja. Azt hiszem itt kezdődött a pályafutásom.

Az iskolaválasztásnál nem is volt kétséges, hogy zenetagozatos általános iskolába felvételizek, már az első pillanattól a kezünkbe adtak különféle egyszerűbb hangszereket, dobot, cintányért, xilofont, furulyát, benjo-t, ezt követte a zongora, fuvola, hegedű, gitár, nagybőgő és társai. Valahogy nekem mindig a húros hangszerek felé húzott a szívem, szerencsére az osztályban különböző érdeklődésű fiatal tehetségek voltak, így nem volt nehéz összeállítani egy kisebb zenekart. Délutánjainkon a nagy klasszikusokat gyakoroltuk és koncerteket szerveztünk az iskola tanulóinak és a gyerekek szüleinek.

Hamarosan meghívásokat is kaptunk különböző városi, majd városon kívüli rendezvényekre, a zenekar tagjai folyton cserélődtek, mert nem mindenki ért rá minden alkalommal, egy idő után problémás volt összeszerveznünk az eseményeket. Volt egy kemény mag, mi négyen, a hegedűsök, akik összetartottunk és minden alkalommal együtt járunk a rendezvényekre. Eleinte szüleink voltak a szervezők, akik lebeszélték a programokat és szállítottak minket egyik helyről a másikba, de ahogy felnőttünk, önállósítani kezdtük magunkat.

Egy adott ponton annyi megkeresésünk és rendezvényünk volt, hogy kezdtünk szétaprózódni és kevésbé volt időnk a zenére összpontosítani, sok időnket felemésztette a menedzselés. Arra gondoltunk, hogy professzionális szintre emeljük a működésünket, és alapítunk egy saját céget, mely arra fog specializálódni, hogy a mi koncertjeinket leszervezze és menedzselje a működésünket. 4 alapító tagban gondolkoztunk, alkalmanként azonban be szerettünk volna venni másokat is, ha nagyobb koncertet szervezünk. Egyikünknek sem volt előzetesen gazdasági tapasztalata, mivel sokkal inkább művésznek tartottuk magunkat, mint üzletembernek, dehát bele kell tanulni többféle műfajba is, ha hatékonyan szeretnénk magunkat menedzselni.

Professzionális segítség a cégalapításban

Bújtuk az internetet, hogy összeszedjük az információkat arról, hogyan is kell céget alapítani, mik a feltételek, kötelezettségek és egy idő után úgy éreztük, hogy elvesztjük a fonalat. Nem igazán tudtuk eldönteni, hogy mi a különbség a bt és a kft között, így ahelyett, hogy szétforgácsolódtunk volna, professzionális segítséget kerestünk.

Székhelyszolgáltatás és INGYEN cégalapítás/módosítás. | topcegalapitas.eu, így hirdette magát az a szakembergárda, akikkel felvettük a kapcsolatot. Weboldalukon minden fontos tudnivalót megtalálni, de ami igazán elindított minket az úton, az a személyes konzultáció volt. Mind a négyen elmentünk erre az alkalomra, ahol egy ügyvéd és más szakemberek jelenlétében átbeszéltük a lehetőségeinket. Az biztos volt, hogy mind a négyen szerettünk volna belekerülni a vállalkozásba, ezáltal támogatva és erősítve egymást.

A betéti társaság létrehozásához minimum 2 tagra, egy beltagra és egy kültagra van szükség, a beltag korlátlanul felelős teljes vagyonával a céges tartozásokért, a kültag viszont nem felel a vagyonával. Előnye, hogy nincsen szükség induló tőkére, az alapítás nem vesz igénybe túl sok időt, 2-3 munkanapon belül bejegyzik a cégbíróságon. A topcegalapitas.eu-nál van lehetőség igény esetén székhelyszolgáltatást is igénybe venni, ami a számunkra fontos lenne, ezért ezt mindenképpen szerettük volna kérni, viszont a bt feltételei nekünk nem voltak megfelelőek, így inkább a kft-ben kezdtünk el gondolkodni.

Hallottunk róla, hogy kft alapításának egyik fő feltétele a 3 millió Ft-os törzstőke, amely miatt kissé aggódtunk, ugyanis kvázi pályakezdőként még nem rendelkeztünk ekkora “felesleges” pénzösszeggel, amit rendelkezésre tudtunk volna bocsátani. A személyes konzultáción kiderült, hogy ennek az összegnek nem kell feltétlenül meglennie az induláskor, kisebb összeg is lehet az induló tőke, ezt a 3 millió Ft-os összeget elég csak 2 éven belül produkálni a bankszámlán.

Ennek nagyon megörültünk, főleg akkor, amikor mondták, hogy azt az összeget eszközben is lehet apportként rendelkezésre bocsátani, tehát például a hangszereink, fellépőruhánk meg a turnéautónk értéke is bekerülhet a törzstőkébe.

A kft alapításában egyébként bármennyi személy részt vehet, mindannyian korlátolt felelősségűek leszünk. Egy alapító okiratban kell foglalni minden fontos működési szabályt és feltételt, ez olyasmi, mint egy megbízásos szerződés mi négyünk között, tehát a nulladik pillanatban megegyezünk arról, hogyan fogunk működni. Hivatalos formába bocsátásban az ügyvég tudott segíteni nekünk.

Még egy fontos kérdés állt előttünk, hogy hol legyen a kft-nk székhelye. Egyikünk sem rendelkezett saját tulajdonú lakással vagy házzal, szüleinkhez pedig nem szerettük volna bejelenteni a mi új cégünket, így arra jutottunk, hogy igénybe vesszük a székhelyszolgáltatást, mely azt jelenti, hogy egy fix havidíj ellenében a cégtáblánkat kihelyezik egy központi irodában, ahol átvállalnak tűnünk mindenféle irodai, adminisztratív tehet. Mivel mi alapvetően utazgatunk a nagyvilágban, a vállalkozásunk nem igényel igazán irodai munkát, ezért hatalmas segítség számunkra, ha valaki fogadja az esetleges hivatalos leveleket, küldeményeket, intézi a papírmunkát, nekünk pedig erre nincsen gondunk.

Emellett a topcegalapitas.eu rendelkezésre bocsát jól felszerelt tárgyaló irodákat a telephelyeiken, ahol a székhelyszolgáltatást igénybe vevő cég foglalásokat tehet és tárgyalópartnereket fogadhat.

Lehetett választani, hogy hol szeretnénk székhelyszolgáltatást igénybe venni, van lehetőség Budán vagy Pesten választani irodát. Ezeknek előnyei, hogy tárgyalótermeik impozánsak, presztízzsel bírnak, azonban mi úgy gondoltuk, erre nekünk nem lesz szükségünk, nem kívánunk vendégeket fogadni.

Van egy harmadik lehetőség, ami viszont pénztárcabarát, ugyanis Újlengyelben bejegyzett cégeknek nem kell iparűzési adót fizetniük. A köznyelvi elnevezésben az IFA-t az önkormányzat veti a területén működő gazdasági társaságokra, azonban ebben a kis Pest megyei településen ilyen nincsen. Mi ezt az opciót választottuk, miután beszéltünk a könyvelőnkkel, mert noha a szolgáltatás díja egy kicsit magasabb az itt bejegyzett cégeknél, mégis összességében jobban jövünk ki év végén, mintha a cégünk Budapesten lenne bejegyezve. .

Miután ezeket a kardinális kérdéseket eldöntöttük, nem maradt más hátra, mint hogy a cégünk bejegyzésre kerüljön a cégbíróságon, ennek ügyintézését teljes mértékben az ügyvég végezte.

Miután megkaptuk az adószámunkat, már mehettünk is a bankban, hogy nyissunk egy közös céges bankszámlát, és ez után tényleg nem volt más hátra, mint hogy elkezdjük saját magunk menedzselését.

Azóta is nagy sikerrel működik a cégünk, a zenélés mellett beletanultunk az üzleti életbe is, könyvelőhöz járunk, költségeket számolunk el. A kft alapítás hatalmas előny volt számunkra, mert ezáltal a partnerek is komolyabban vesznek minket, minden szolgáltatásunkat hivatalos formában tudjuk számlázni.

Az adóvisszatérítés igénylésével illetve pályázatokkal igazán gazdaságosan, pozitív bevétellel tud működni a mi kis szerelem cégünk.