A vállalkozás indítás alapjai ex-zenészként

Akkor kellett először elgondolkodnom azon, hogy felhagyjak a zenéléssel és egy saját vállalkozást indítsak, amikor a koronavírus-járvány miatt belépett a kijárási tilalom. Előtte azzal a zenekarral tartottunk koncerteket, amit még középiskolás korunkban alapítottunk a barátaimmal. Mindannyian egy osztályba kerültünk és amikor kiderült, hogy mind játszunk valamilyen hangszeren, mindenki egyetértett abban, hogy egy bandát kell alapítanunk. A zenénkkel nemcsak kifejezni tudtuk magunkat és a gondolatainknak hangot adni, hanem másoknak is szórakozást nyújtottunk. Sokakat inspiráltunk az iskolában, hogy elkezdjék azt, amit élveznek. Nem vártunk sokat ettől a zenekartól, hiszen csak azért kezdtünk bele elsősorban, hogy elüssük az időt. Végül egyre több és több iskolai és helyi rendezvényre hívtak meg minket fellépőként. Ekkor történt az, hogy felfigyeltek ránk és lehetőséget kaptunk egy saját album kiadására. Természetesen sokan támogattak minket és sikerült ismeretséget szereznünk ezzel az albummal.

Továbbra is koncerteket adtunk és különböző városokba jártunk eseményekre. Ekkorra már meg tudtunk élni a fellépésekkel keresett pénzből. A probléma akkor lépett fel, amikor feltűnt a koronavírus, és a kijárási tilalommal véget értek a koncertek. Ekkor új bevételforrás után kellett nézni. Úgy döntöttem, hogy elindítom a saját vállalkozásomat. Az anyagiakkal nem volt probléma, mert azt már megteremtette a zenélés. A vállalkozás hivatalos részével viszont több gond is fellépett. Először is, a bejelentés. Egy, a lakóhelyemtől független épület címére érdemes bejelentenem a vállalkozást, ellenkező esetben több lényeges mentességtől és kedvezménytől elesnék. Jogilag, ha egy életvitelszerűen használt épület címére jelentjük be vállalkozásunkat, akkor onnantól kezdve nem jár az építményadó-mentesség, az ingyenes kéményseprés és a közüzemi számlák ára is nőhet az adott épületben – még akkor is, ha maga a munkavégzés nem ezen a címen folyik. Ezért érdemes egy külső cég által székhelyt bérelni és erre a címre bejelenteni leendő cégünket.

Így jött tehát az a megoldás, hogy felveszem a kapcsolatot a Székhelycentrum székhelyszolgáltató céggel. A székhelyszolgáltató cégek olyan címeket, és azokhoz kapcsolódó szolgáltatásokat kínálnak, amiket vállalkozásunk székhelyéül használhatunk. A Székhelycentrum tizenegy megyében rendelkezik ügyfélfogadó irodával, így tulajdonképpen országszerte kínál székhelyszolgáltatást – és szerződéskötést kényelmes közelségből -, Budapesten pedig több helyen is. Több cég is foglalkozik manapság székhelyszolgáltatással Budapesten és szerte az országban, de én a Székhelycentrumnál találtam rá a legjobb ajánlatokra. Ez tartalmazza a fél, egy vagy két évre szóló bérleti lehetőséget. A székhelyszolgáltatás havi díja annál alacsonyabb, minél magasabb díjcsomagot fizet valaki. Ráadásul azért sem számít fel pluszban semmilyen költséget a Székhelycentrum, hogy a bérelt székhelyre érkező leveleket továbbítják ügyfeleik számára vagy szkennelés után elküldjék nekik. Ez is szolgáltatásuk része, amit más székhelyszolgáltató cégek általában nem kínálnak ingyen.

A székhelyszolgáltatás budapesten több helyszínen is elérhető, ezért kedvünkre válogathatunk kínálatukban. Abban az esetben, ha szeretnénk még többet spórolni székhelyszolgáltatás igénybevételekor, érdemes a Pest megyében található Újlengyelben gondolkodni. Ugyanis ezen a területen a meghatározott adókulcs 0%, ami azt jelenti, hogy iparűzési adó mentesen vehetik igénybe a vállalkozók a székhelyszolgáltatás lehetőségét abban az esetben, ha máshol nincs bérelt irodájuk ebből a célból.

Azok, akik székhelyben gondolkodnak, azoknak megéri a székhelyszolgáltatás budapesten és a környékén is, szóval érdemes a szekhelycentrum.hu informatív online felületén körülnézni, mert olyan kedvezményekre bukkanhatnak, amivel jelentős összeget megtakaríthatnak vállalkozásuknak.