A zenészeknek is vannak problémáik szép számmal

Mindig elcsodálkozom a marketinges szakemberek leleményességén. Annyi féle módját kitalálták a sikeres marketingnek és a termékek eladásának, hogy le a kalappal előttük. Persze, nem mindenki ért velem egyet, hiszen a legtöbb reklám tolakodó, harsány és bármiféle szívfájdalom nélkül lemondanánk róluk, de azért vannak nagyon ötletesek is.

Saját lakás, saját felelősségre

Pont egy ilyen ötletes reklámmal találkoztam tegnap este az interneten. Egy híres hazai énekes reklámozta a lakásbiztosítást. Elsőre furcsa párosításnak tűnt nekem, de mint kiderült, nem volt annyira szokatlan. Bár egy zenei videót akartam megnéni, hagytam végig menni a reklámot (ez bizony ritka nálam). Őszintén beszélt róla, hogy mennyire szeretett volna egy saját lakást és milyen boldog volt, amikor végre meg tudta valósítani ezt az álmát. Azonban nagyon fiatal volt még, és felelőtlen, ahogy fogalmazott, így a biztosítással egyáltalán ne foglalkozott. Örök optimista lélek, pont az ő lakásával úgysem fog történni semmi, gondolta ő, minek ide biztosítás.

Törnek a csövek rendesen

Az idő megerősíteni látszott ezt a felfogását, mígnem egy napon csőtörés lett a házban. Nem is fedezte fel azonnal, így jó néhány köbméter víz elfolyt, mire feltűnt neki a dolog és a javításnak bizony borsos ára volt. Lenyelte ezt a békát, kifizette, de még mindig nem volt meggyőződve róla, hogy érdemes biztosítást kötnie. Telt-múlt az idő és semmilyen káresemény nem történt vele, a lakása makulátlan állapotban volt. Egyik nap aztán arra ért haza, hogy a hálószoba plafonján jókora beázás folt éktelenkedik és csöpög a víz a mennyezetről. Azonnal felkereste a fölötte lakókat, de hiába csöngetett, nem jött válasz bentről. Várt estig, hátha hazaérnek a munkából és szerencséje is volt, mert néhány óra elteltével megjöttek a szomszédai. Vázolta nekik a helyzetet, mire a házaspár össze nézett és a férj kimondta, amitől féltek: csőtörés. Kivizsgálták a dolgot és valóban csőtörés volt, de ezúttal egy emelettel feljebb, nem nála. Azt hitte, nagyon bosszús lesz a házaspár, hiszen egy csőtörést és a romjait rendbe hozni egészen nagy kiadás, de a házaspár higgadtan viselte a dolgot.

Szomszédi jótanács

Amikor rékérdezett, megosztották vele, hogy a biztosító fizeti majd a károkat, néhány éve volt már egy ilyen problémájuk és akkor is zökkenőmentesen ment minden. Ezt ő először nem akarta elhinni, mert az ő fejében nagyon sablonos kép élt a biztosítókról; hogy a drága biztosításokkal kizsákmányolják az embereket, aztán pedig nem fizetnek, amikor szükség lenne rá. De ahogy végig kísérte a kártérítési folyamatot, egyre nagyobb bizodalma volt a biztosítók felé. Tanácsot kért a házaspártól, hogy hol kezdjen el lakásbiztosítás ajánlatokat nézegetni, mire a következő tanácsot kapta: csak írja be a böngészőbe, hogy legjobb lakásbiztosítás 2019 online és meg fogja találni a biztosítót, aki az ő lakásukért is felel.

Lakásbiztosítás kerestetik

Elkezdődött az internetes kutatómunka, weboldalak, fórumok, biztosító társaságok véget nem érő böngészése, mert a tökéletes biztosítást akarta megtalálni. Valamennyi mozgásteret biztosítottak a cégek, de alapvetően kötöttebb formában, csomagokra való előfizetéssel talált lakásbiztosításokat. Nagyon fontos szempont volt, hogy online megköthető biztosítást találjon, mert nem akart órákat kígyózni a sorban egy biztostó székhelyén sem. A sok értékelés, felhasználói visszajelzés és elégedettségi mutatók alapján kiválasztotta a biztosítót, amit a legszimpatikusabbnak ítélt. Alaposan utána olvasott trükköknek és lehetséges átveréseknek (azért a biztosítókról a fejében élő képet nem tudta teljesen elengedni). Amikor már nem tudott új szempontot vagy új biztosítót behozni az összehasonlításba, döntött és megkötötte a lakásbiztosítását.

Na de mit tanultunk ebből a történetből?

Azóta rendszeresen fizet egy nem túl nagy összeget, de nagyon nyugodt, hiszen biztonságban van az otthona. Ahogy mosolyogva fogalmazott, egy kicsit várja is, hogy valami fennforgás legyen és letesztelhesse élesben is a lakásbiztosítását.

Elgondolkodtam a reklámon. Egyfelől remeknek találtam, hogy ennyire őszintén bevállalta a magánéletét és a mindennapi problémáit; másfelől pedig úgy éreztem, meggyőzött. Ideje nekem is lakásbiztosításban gondolkozni, mielőtt nálam is felbukkan egy csőtörés.